vrijdag, februari 22, 2008

oogcontact

1 Op een dag gingen Petrus en Johannes zoals gewoonlijk omstreeks het negende uur naar de tempel voor het namiddaggebed. 2 Men had ook een man die al sinds zijn geboorte verlamd was naar de tempel gebracht; hij werd daar elke dag neergelegd bij de poort die de Schone heet, om te bedelen bij de bezoekers van de tempel. 3 Toen hij zag dat Petrus en Johannes de tempel wilden binnengaan, vroeg hij om een aalmoes. 4 Petrus richtte zijn blik op hem, evenals Johannes, en zei: ‘Kijk ons aan.’ 5 De bedelaar keek naar hen op, in de verwachting iets van hen te krijgen. 6 Maar Petrus zei: ‘Geld heb ik niet, maar wat ik wel heb, geef ik u: in de naam van Jezus Christus van Nazaret, sta op en loop.’ 7 Hij pakte hem bij zijn rechterhand om hem overeind te helpen. Onmiddellijk kwam er kracht in zijn voeten en enkels. 8 Hij sprong op, ging staan en begon te lopen. Daarna ging hij samen met hen de tempel binnen, lopend en springend en God lovend. 9 Alle tempelbezoekers zagen hem lopen en hoorden hem God loven.
  • Het frappante van dit verhaal, vind ik, was dat de verlamde er daar "gewoon" zat om te aalmoezen. Dit was zijn dagelijkse "bezigheid"; hij bedelde om geld voor zijn levensonderhoud, meer niet! Dezelfde verwachting had hij ook toen hij Petrus en Johannes zag. Hij vroeg hen niet eens om genezing!
  • Maar Petrus zei het volgende: "Kijk ons aan". Met andere woorden: kijk niet naar je eigen bizarre (navelkijken) of "comfortabele" situatie, maar kijk verder. Richt je blik omhoog!
  • Zou deze verlamde misschien, in het oogcontact dat hij op dat moment met Petrus had, Jezus hebben gezien? Zou hij de Here Jezus in Petrus hebben ontmoet?
  • Het zou mij niet verbazen dat de verlamde man, die zijn leven lang aan de "Beautiful Gate" had gezeten, met de "Beauty Himself" in aanraking is geweest, n.l. Jezus!
  • Gevolg: Jezus kwam hem tegemoet. Niet door hem geld te geven (wat hij eigenlijk had verwacht), maar meer dan dat... Jezus genas hem. Hij kon zelfs lopen! Hij kon gaan en staan waar hij wou en ging God groot maken!
  • Kortom: leun niet op je eigen dagelijkse beperkt- of onmogelijkheden, maar kijk omhoog! Richt je blik op de Schepper die jou mooi heeft gemaakt. Verwacht het van Hem en Hij zal het onmogelijke voor je doen! Gods zegen.

Ik leer en onderwijs u aangaande de weg die gij gaan moet; Ik raad u; mijn oog is op u. (Ps. 32:8)



1 opmerking:

LoveLEE: lover of God/youthpastor/footballtrainer-coach zei

I got my eyes on YOU JESUS

auntie Mariana I got the message..

moet eerlijk zeggen ik had het effe nodig..was effe in een dippie..las u stukje en ben weer bemoedigt..

pffffffff it's time to move on LEE

thanks Auntie M